herb

Dziennik Elektroniczny

 Zaloguj 

Odwiedziło nas:

1719991
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Poprzedni
Ten miesiąc
Poprzedni
Wszystkie
545
1423
6749
1636817
36215
34146
1719991

Twój IP: 34.204.189.171
18-10-2019

Debata o wielokulturowości i przyszłości Europy

W naszej szkole odbyła sie debata oksfordzka na temat wielokulturowości. Uczniowie klas trzecich przedstawiali argumenty za i przeciw, a na koniec zgromadzona publiczność w postaci uczniów klasy 8 i wszystkich uczestników debaty zajęła miejsca po stronie, którą popierała. Okazało się, że wynik był remisowy, obecni na debacie nauczyciele też dołączyli do głosującyh i dzieki temu wygrała opcja popierająca wielokulturowość. Zdjęcia w naszej GALERII.

Dyskusja na temat przyszłości Europy, eurosceptycyzmu i aktualnych trendów odbyła się w dniu 23 maja 2019 roku.

W debacie udział wzięli uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej.
Uczniowie klasy czwartej przygotowali informacje ogólne o Unii Europejskiej, o celach jej powstania oraz o państwach, które je tworzą. Zaśpiewaliśmy wspólnie hymn "Odę do młodości" oraz posłuchaliśmy wykonania w języku niemieckim wiersza "Europa”.
Klasa piąta przedstawiła główne zadania, sposoby realizacji tych zadań uchwalane przez Parlament Europejski i realizowane w poszczególnych państwach. Zastanawialiśmy się wspólnie jak UE podchodzi do takich tematów jak "die Kultur”, die Verfassung”, die Regierung”, die Grenzen", "die Sprache", "die Bildung", "die Umweltverschmutzung" itd.
Klasa szósta przygotowała w grupach informację o współczesnych problemach i trendach w Unii Europejskiej. Przemyślenia i wypowiedzi przedstawicieli poszczególnych grup były bardzo dojrzałe. Pojawiły się zapytania o Brexit, o walkę ze smogiem o imigrantów, o ochronę środowiska, o utratę tożsamości narodowej. Jednocześnie uczniowie potrafili wskazać jakie korzyści przynosi nam przynależność do UE: dofinansowanie do takich tematów jak budowa dróg, ośrodków kultury, szpitale, wymiana młodzieży, rozbudowa gospodarstw rolnych, kształcenie, otwarte granice, nowoczesna technika, motoryzacja itd.
Po przedstawieniu przemyśleń grupowych nastąpiła dyskusja indywidualna. Uczniowie sami dzielili się swoimi spostrzeżeniami i obawami na temat UE. Na koniec każdy z nich mógł zająć stanowisko odnośnie pytania jak widzi dalszy rozwój Europy. Zdecydowana większość widzi przyszłość Europy pozytywnie.

Zdjęcia z tej debaty TUTAJ.

 

herbgminny

Ostatnio dodane zdjęcia

szachyszachyszachyszachyszachyszachyszachyszachyszachy