herb

Dziennik Elektroniczny

 Zaloguj 

Odwiedziło nas:

2739730
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Poprzedni
Ten miesiąc
Poprzedni
Wszystkie
534
646
3538
2671883
52392
41081
2739730

Twój IP: 44.197.197.23
23-09-2021

Dzień Przedszkolaka

Przedszkolaki mają swoje święto. Co roku w całej Polsce 20 września przedszkolaki świętują swój dzień - Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Święto to zostało ustanowione, by podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci i ma przyczynić się do popularyzacji wychowania przedszkolnego. Co więcej, powstała również piosenka na ich cześć, czyli hymn przedszkolaków, a Dzień Przedszkolaka spędzany jest na zabawie. W Naszym Przedszkolu, panie z Gminnej Biblioteki Publicznej w Reńskiej Wsi , wraz z Biblioteką Szkolną-odwiedziły maluszki wraz ze słodką niespodzianką.

dzień przedszkolaka

Podsumowanie konkursu ekologicznego” Segreguj.pl”

IMG 20210920 WA0003

W minioną środę 15 września przed Halą Sportową „Śródmieście” w Kędzierzynie-Koźlu   odbył się Ekopiknik z okazji finału VIII edycji konkursu ekologicznego:” Segreguj.pl”. Głównym organizatorem był Związek Międzygminny Czysty Region. Na tę ciekawą imprezę otrzymało zaproszenie również nasze przedszkole i najstarsza grupa „Pszczółek” pod opieką wychowawczyni pani Magdaleny Pawlik. Dzieci uczestniczyły z ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem we wszystkich proponowanych atrakcjach. Koniecznie należy wspomnieć o występie teatru Kultureska i świetnym aktorskim trio, w których wykonaniu zobaczyliśmy spektakl pt.:” Bukiet talentów”. Następnie dzieci zostały zaproszone do wspólnego śpiewania i zabaw z animatorami, a ogromne bańki mydlane dodatkowo uatrakcyjniły ten czas. Odbyły się liczne ekoquizy, w których z powodzeniem wzięły udział również nasze przedszkolaki : Victoria i Elias. Ostatnim punktem programu tej ekologicznej imprezy był finał konkursu i rozdanie nagród wszystkim laureatom. Nasze przedszkole również otrzymało pamiątkowe dyplomy oraz upominki w postaci gier planszowych o tematyce ekologicznej. Nagrody wręczył sam wójt Gminy Reńska Wieś, pan Tomasz H. Kandziora. Do wspólnej pamiątkowej fotografii z naszymi Pszczółkami przyjęli zaproszenie wójt Gminy Reńska Wieś oraz główny koordynator konkursowy pan Marek Łabno. Wszystkie przedszkolaki z naszego oddziału pragną serdecznie podziękować za zaproszenie i możliwość wzięcia udziału w tym wspaniałym przedsięwzięciu.

Galeria zdjęć tutaj

Kids Sport - Zdrowo i Sportowo

 
To akcja skierowana do przedszkoli oraz szkół podstawowych. W tym roku szkolnym również nasza placówka dołączyła do tej sportowej akcji Jej głównym celem jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10 roku życia. Chcemy pokazać dzieciom jak fajne jest uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywność ruchową. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Służą temu zajęcia sportowe, które przeprowadziliśmy w naszej szkole oraz przedszkolu, na podstawie przygotowanych przez organizatorów materiałów.
Zrealizowane zajęcia, sprawiły dzieciom wiele radości i dostarczyły dużo satysfakcji z samodzielnie wykonywanych ćwiczeń. W ramach realizacji projektu odbyły się również pogadanki dotyczące zdrowego odżywiania oraz higieny.
 😀 Chętnie przystąpimy do akcji w przyszłym roku szkolnym
 
 
 

Warsztaty ceramiczne

Powiedzenie głosi: „Nie święci garnki lepią”. A przedszkolaki z Publicznego Przedszkola w Długomiłowicach udowodniły, że najmłodsi potrafią tak wymodelować glinę, by stała się czymś wyjątkowym i niepowtarzalnym.

W oddziale przedszkolnym w dniach 7 maja oraz 14 maja zorganizowane zostały zajęcia ceramiczne, które poprowadziła pani Karina Morciszek artystka rzeźbiarka, właścicielka pracowni ceramicznej „Smak gliny” w Zabrzu. W czasie pierwszego spotkania( 7 maja) dzieci poznały ciekawą legendę, o tym jak już w czasach prehistorycznych człowiek jaskiniowy przypadkowo odkrył glinę i jej możliwości. Potem przedszkolaki wspólnie ustalały, które przedmioty z ich najbliższego otoczenia wykonane są z gliny. Okazało się, że ceramiczne wytwory znajdziemy m.in. w dachówkach, cegłach, doniczkach, terakotowych kafelkach w kuchni czy też w wyposażeniu każdej łazienki. Następnie pani Karina pokazała dzieciom wykonane w jej pracowni – ozdobne miseczki, kolczyki, zawieszki w kształcie ptaków, tace i wazoniki. Dzieci z dużym zainteresowaniem wysłuchały prezentacji , by następnie z  zapałem przystąpić do pierwszego etapu prac – formowania gliny. Prowadząca zajęcia zaproponowała dwa wzory – serce oraz ptaka. Dzieci z bliska poznały narzędzia potrzebne do formowania gliny, rzeźbienia, wygładzania, kształtowania, czyszczenia i cięcia rzeźb. Potem prowadząca krok po kroku instruowała, a przedszkolaki formowały materiał, odciskały stemple nadając różnorodną fakturę, wałkowały i wygładzały brzegi glinianych kawałków. Istotnym punktem było oznaczeniu prac swoimi imionami za pomocą drewnianych liter. Na tym zakończono pierwszy etap. Wszystkie prace zostały popakowane i przewiezione do pracowni ceramicznej, gdzie poddano je wypalenia w specjalnym piecu w temperaturze blisko 1000 stopni Celsjusza.

Na drugie spotkanie 14 maja pani Karina przywiozła już wypalone formy i przystąpiono do najbardziej wyczekiwanego przez dzieci procesu ozdabiania. Przy użyciu specjalnych pędzli oraz stempli i kolorowych naturalnych barwników każdy przedszkolak skrupulatnie malował swoje ceramiczne wytwory. A następnie prowadząca warsztaty ponownie zabrała prace do pracowni, by poddać je po raz kolejny wypalaniu. Teraz gliniane serduszka i ptaki nabrały wyrazu mieniąc się kolorami i połyskując do szkliwa. Każda ceramiczna forma jest wyjątkowa i niepowtarzalna. Te malutkie gliniane arcydzieła wykonane drobnymi rączkami naszych przedszkolaków staną się wspaniałymi upominkami dla Mamy i Taty z okazji zbliżającego się Dnia Mamy i Dnia Taty.

Dla ciekawych :

Proces produkcji naczynia ceramicznego to czasochłonne, jednak z pewnością warte swego efektu wyzwanie. Rozpoczyna się on od czynności formowania wyrobu, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu specjalnych form gipsowych. Formuje się tu z mas plastycznych, bądź też odlewa z masy lejnej. W dalszej kolejności naczynia poddawane są czyszczeniu. Jeżeli mamy do czynienia z kubkiem, czy filiżanką, to właśnie na tym etapie przymocowuje się do nich ucha. Kiedy już ta czynność zostanie należycie zakończona, wówczas przystępuje się do przeprowadzenia tak zwanego wstępnego wypału, podczas którego naczynia wypala się w temperaturze około 800 stopni Celsjusza. Po wypalaniu oczekują one zaś na zdobienie, które - zdaniem wielu ceramików - jest najbardziej interesującym etapem wytwarzania naczynia. Prawdziwa ceramika zawsze jest zdobiona ręcznie, przy użyciu specjalnych pędzli oraz stempli. Po zakończeniu czynności zdobniczych, naczynia pokrywa się szkliwem, co ma przede wszystkim na celu ochronę dekoracji przed ścieraniem i innymi uszkodzeniami. Szkliwienie sprawia więc, że naczynia stają się bardziej trwałe, dzięki czemu mogą posłużyć na dłużej.

Filmik tutaj

Ruch

Ruch może zastąpić wiele lekarstw, ale żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu!!! Takie motto przyświeca uczniom klasy 2 i 3 podczas izolacji domowej. Nasza akcja pod tytułem: MOJA ULIUBIONA AKTYWNOŚC PODCZAS ZDALNEGO NAUCZANIA, wyniknęła ze święta jakie obchodziliśmy 6 kwietnia, a mianowicie Międzynarodowego Dnia Sportu. Czasy, w jakich żyjemy i obecna sytuacja związana z pandemią Covid -19, przyczyniają się do znacznego ograniczenia naszej aktywności ruchowej podczas zdalnego nauczania. Lekcje wf na odległość to nie lada wyzwanie zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Mimo tak trudnego czasu, radzimy sobie z tym wszyscy bardzo dobrze. Nasi uczniowie mają świadomość, że regularna aktywność fizyczna zdecydowanie poprawia jakość ich życia i chroni przed wieloma chorobami. Dlatego spędzajmy wolny czas aktywnie wszyscy, bo kiedy ćwiczymy, poprawiamy swoją kondycję, pomagamy naszemu sercu, wzmacniamy odporność organizmu i świetnie rozładowujemy stres. Nasi uczniowie pokazują, że mimo wszystko dbają o swoją kondycję fizyczną i chętnie ćwiczą również w utrudnionych warunkach. Link do filmiku 👇 https://youtu.be/EgEnuawBZGY

Śniadanie wielkanocne

        Wielkanoc to najstarsze i najważniejsze święto chrześcijańskie, mające bogatą tradycje i liczne religijne obrzędy. Jednym z nich jest uroczyste śniadanie, które poprzedza składanie życzeń oraz dzielenie się jajkiem. Również w naszym przedszkolu ta tradycja jest kultywowana. Śniadanko zostało rozpoczęte wspólnym składaniem sobie życzeń świątecznych, następnie zasiedliśmy do stołu, gdzie znajdowały się tradycyjne wielkanocne przysmaki tj. jajka, pasztet, szynka i wiele innych przysmaków, którymi z radością częstowaliśmy się pokarmami wielkanocnymi. Ten dzień miał wyjątkowy charakter, dzieci śpiewały piosenki świąteczne. Po śniadaniu wszystkie grupy odwiedził przemiły zajączek wielkanocny, który częstował dzieci czekoladowymi jajeczkami. Przedszkolaki z wielką radością przywitały zajączka, uwieczniając te chwilę robiąc pamiątkowe zdjęcia. Dzieci następnie wyruszyły na plac przedszkolny w poszukiwanie słodkich upominków od zajączka. Dzieciom z grupy „Żabek” w poszukiwaniu towarzyszył zajączek.

Wspólne, uroczyste śniadanie wywołało miłe i niezapomniane doznania, które na długo pozostaną w pamięci wszystkich przedszkolaków.

Galeria zdjęć tutaj

Skąd się biorą produkty ekologiczne?

W pierwszym tygodniu marca dzieci z grupy Żabek oraz Pszczółek wzięły udział

w zajęciach w ramach programu edukacyjnego, któremu patronuje Państwowy Inspektorat
Sanitarny. Głównym tematem programu jest propagowanie żywności ekologicznej
i zdrowego żywienia wśród dzieci i młodzieży. Zajęcia pod hasłem:” Skąd się biorą produkty
ekologiczne?” adresowane były do dzieci w wieku 5 i 6 lat i miały na celu zapoznać
przedszkolaki z niskoprzetworzonymi produktami ekologicznymi oraz wdrożyć do zdrowego
stylu życia i pomóc wyrabiać właściwe nawyki żywieniowe oraz higieniczne. Dzieci zostały
zapoznane z piramidami zdrowego odżywiania oraz samodzielnie przygotowały ekologiczne
śniadanie z produktów opatrzonych logo ekologicznej żywności. Również rodzice zostali
poinformowani o realizowanych treściach poprzez adresowane do nich webinarium, które
mogli obejrzeć pod linkiem tutaj  

Galeria zdjęć tutaj

Wiosna, wiosna!

„A wiosna przyszła pieszo…Już kwiaty za nią śpieszą. Już trawy przed nią rosną” – tak pisał
w swoim wierszu Jan Brzechwa. Z okazji powitania tej długo oczekiwanej pory roku dzieci z
grupy sześciolatków przygotowały inscenizację kukiełkową wiersza pt.:„Przyjście wiosny”.
Na występ zaproszone zostały dzieci z grup młodszych :„ Smerfy” oraz „Żabki” wraz ze
swoimi wychowawczyniami. „Pszczółki” zaprezentowały również piosenkę o wiośnie, a
potem zadawały swoim młodszym kolegom wiosenne zagadki. Uroczystość uświetniła swoją
obecnością Pani Wiosna i za każdą prawidłowo rozwiązaną zagadkę wręczała słodką
niespodziankę. Nie mogło tego dnia zabraknąć kukły marzanny, którą wykonały dzieci z
grupy Żabek. Po prezentacji i krótkim wyjaśnieniu znaczenia tej ludowej tradycji 4—5-latki
wyruszyły ze swoją marzanną na spacer, by ostatecznie pożegnać zimę. Trzylatki
przygotowały piękne wiosenne gaiki, które także zaprezentowały w czasie spaceru po
najbliższej okolicy. By dodatkowo podkreślić charakter tego dnia, ubrane na zielono dzieci
założyły hodowle hiacyntów oraz bratków.
Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na nadejście nie tylko kalendarzowej, ale i
pogodowej wiosny

Galeria zdjęć tutaj

Dzień Dinozaura

W kalendarzu świąt nietypowych pod datą 26 lutego zapisano Dzień Dinozaura.
W naszym przedszkolu poczyniliśmy starania, by przybliżyć dzieciom wiele ciekawostek na
temat prehistorycznych gadów.
Każda grupa wiekowa przeprowadziła zajęcia tematyczne w oparciu o książki i filmy,
a nawet piosenki dzieci mogły poszerzyć swoją wiedzę. Grupa sześciolatków porównywała
różnice budowy ciała między poszczególnymi osobnikami, sposobów ich poruszania
i odżywiania. Dzieci podejmowały próby odczytywania trudnych nazw dinozaurów. W
ramach innowacji matematycznej zerówkowicze skonstruowali na dużym arkuszu grę
planszową „W krainie dinozaurów”, by następnie wspólnie w nią zagrać .
Grupa „Żabek” wzięła udział w przygotowanym przez wychowawczynię eksperymencie –
wybuch wulkanu. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem obserwowały zjawisko imitujące
wypływającą lawę.
Grupa Smerfów uczestniczyła w zajęciach, których celem była rekonstrukcja szkieletu
prehistorycznego gada. Dzieci przeniosły się na wykopaliska i szukały kości dinozaurów,
z których musiały ułożyć szkielet prehistorycznego gada i odgadnąć, który to dinozaur...
A nawet trzylatki wiedzą, że najgroźniejszym był tyranozaur t-rex .
Ponadto każda grupa wykonała z eko-odpadów imponujące modele dinozaurów, a następnie
wszyscy uczestniczyli w sesji fotograficznej.
Na koniec dnia dzieci z grupy „Pszczółek” wybrały się na spacer po okolicy celem
poszukiwania kości dinozaurów . Z pomocą wcześniej opracowanej mapy wszystkie
znaleziska zostały dosyć szybko odkryte, a w nagrodę zostały przyznane odznaki „Młodego
Archeologa”. Na zajęciach popołudniowych wychowawczyni przeczytała terapeutyczną bajkę
Matta Robertsona pt.: „Dinozaury kontra ludzie”. A do domu każdy przedszkolak zabrał
kolorowe, tajemnicze jajeczko, by samodzielnie wyhodować swoje prehistoryczne
zwierzątko… Jesteśmy ogromnie ciekawi, co się wykluje��
Dla ciekawych podajemy kilka informacji o tych szczególnych zwierzętach:
Słowo „dinozaur” pochodzi z języka greckiego i w wolnym tłumaczeniu oznacza „ strasznego
jaszczura” . Te prehistoryczne gady skórę miały pokrytą łuskami i składały jaja, z których
wykluwały się małe dinozaury. Niektóre dinozaury chodziły na dwóch nogach i przypominały
kangura (wielkiego kangura), inne na czterech – niczym dzisiejsze słonie. Największą zagadką
dotyczącą dinozaurów jest próba odpowiedzi na pytanie: Dlaczego wyginęły? Stało się to
przed 65 milionami lat. Istnieje na ten temat wiele teorii, lecz żadna nie wyjaśnia do końca

wszystkich faktów, które przedstawiają wykopaliska. Niektórzy uczeni uważają, że dinozaury
wyginęły z powodu zmian klimatu – bardzo duże wahania temperatury spowodowały, że
zmiennocieplne dinozaury nie mogły im sprostać. Inni sądzą, że odpowiedzialne za wyginięcie
dinozaurów są inne zwierzęta (ssaki i ptaki) żywiące się jajami. Możliwe, że to one nocą,
korzystając z nieobecności rodziców, nie mogących bronić swojego potomstwa, wykradały
jaja, ograniczając w ten sposób liczbę młodych osobników. Istnieje też teoria, że dinozaury
roślinożerne zatruły się nowo powstałymi na przestrzeni lat roślinami kwiatowymi
zawierającymi truciznę, która dla dinozaurów była śmiertelna. Wymarcie zwierząt
roślinożernych musiało spowodować stopniowe zagłodzenie się zwierząt mięsożernych, które
się nimi żywiły…. to tylko niektóre z hipotez naukowców.

Zdjęcia tutaj

herbgminny

Ostatnio dodane zdjęcia

szachyszachyszachyszachyszachyszachyszachyszachyszachy