herb

Dziennik Elektroniczny

 Zaloguj 

Odwiedziło nas:

2490859
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Poprzedni
Ten miesiąc
Poprzedni
Wszystkie
1260
1038
6126
2422470
14066
25148
2490859

Twój IP: 35.175.212.130
14-05-2021

Biblioteka

AKTYWNI BŁEKITNIE

W roku szkolnym 2020 - 2021 Zespół Szkolno - Przedszkolny w Długomiłowicach uczestniczy w programie edukacyjnym przygotowanym przez Wody Polskie w Gliwicach o nazwie ,,Aktywni Błękitni". W ramach tego programu przeprowadzono  w szkole szereg lekcje zatytułowanych,, Stop Suszy". Uczniowie podczas tych zajęć dowiedzieli się jakie rodzaje suszy występują w przyrodzie, co to jest retencja, jakie są dobre praktyki służące zapobieganiu suszy na obszarach miejskich i wiejskich. W marcu odbył się konkurs fotograficzny ,,Woda źródłem życia" . 22 marca uczniowie klasy VI i VII uczestniczyli w spektaklu teatralnym online przygotowanym przez Wody Polskie w Gliwicach zatytułowanym ,, Sprawy wody - kto nam ją kradnie?".

W ramach programu Aktywni Błękitni w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Długomiłowicach podjęliśmy owe działania. Pierwsze z nich dotyczy lekcji w klasie III z wykorzystaniem scenariusza lekcji ,, Stop Suszy" i łamigłówek o wodzie.

Zajęcia z wykorzystaniem materiałów z programu przeprowadzono w dniu 18 marca 2021r. Uczestniczyło w nich 11 uczniów. Zapoznali się oni z tematyką zasobów wodnych na Ziemi, ciekawostkami o wodzie, problemami znacznego deficytu w zasobach słodkiej wody, w tym pojęciem suszy  i rodzajami suszy oraz sposobami gromadzenia wody. Uczniowie prezentowali informacje i ciekawostki na temat wody, fauny i flory wodnych ekosystemów. Na końcu zajęć dzieci wykonały kartę pracy. Uczniowie starszych klasach w ramach projekty przygotowują prezentację na temat 3 zbiorników wodnych: Nysa, Otmuchów, Turawa. Gdy prezentacje będą już gotowe na pewno Was poinformujemy. Z kolei trzecie działanie to konkurs fotograficzny zatytułowany ,,Woda źródło życia" o którym troszkę więcej w innym artykule, zachęcamy do śledzenia Naszych działań.

Galeria zdjęć tutaj

herbgminny